ISO sertifikat AAA - Highest Creditworthiness Rating

Mobis Electronic Servisni Centar d.o.o. Servisne i logističke usluge za mobilne tehnologije

Česta pitanja

1. Zašto garancija ne pokriva mehaničko oštećenje displeja?

Prema uslovima garantnog lista, garancija neće biti uvažena ukoliko je nakon pregleda utvrđeno oštećenje koje je nastalo grubim delovanjem na uređaj tj. delovanjem sile (uključujući, bez ograničenja, oštećenja nastala od oštrih predmeta, savijanjem, stiskanjem ili padom itd.) nažalost, prisutnost pomenutog oštećenja nismo u mogućnosti da otklonimo unutar garantnih okvira.

2. Zašto se maske i delovi isključivo moraju menjati u servisu?

Određeni delovi uređaja (poput express maski, poklopci baterije i sl.) se mogu kupiti unutar servisa pa ih nije potrebno servisno menjati, međutim, svi ostali delovi zahtevaju specifične uslove otvaranja uređaja i način ugradnje.

Navedenim akcijama želimo izbeći svaku mogućnost stvaranja eventualnih neočekivanih poteškoća koje mogu nastati nestručnim i neovlašćenim ugradnjama, uz napomenu da za svaki ugrađeni deo servis daje šestomesečnu garanciju i da će svaki pokušaj neovlašćenog i nestručnog servisa rezultirati ukidanjem garancije.

3. Da li na svakom modelu svetli tastatura dok se kuca?

Ne obavezno. Određeni modeli uređaja imaju senzore za svetlost i ukoliko je osvetljenje odgovarajuće tastatura neće biti osvetljena, a u cilju uštede energije i produženja vremenskog perioda trajanja baterije.

4. Kako se može pojačati ili stišati zvuk u slušalici? (uopšteno)

Navedenu radnju možete izvršiti u toku razgovora pomoću navigacijskih tastera (levo ili desno) ili ukoliko uređaj ima bočne tastere pritiskom na (+/-)

5. Da li se u servisu dekodiraju tj. otključavaju uređaji?

Naglašavamo da unutar servisa nije moguće izvršiti otključavanje uređaja, ukoliko je isti kupljen uz uslugu Operatera. 

6. Šta učiniti kada memorijska kartica traži kod nakon servisa?

Ukoliko memorijska kartica nakon servisa traži kod za otključavanje kako bi korisnik iste bio u mogućnosti pristupiti podacima, dolazimo do zaključka da je kartica prethodno koristila nekakav oblik zaštite privatnog karaktera. Servis nije u mogućnosti znati koji ''ključ'' za otključavanje se koristio pa je rešenje koje možemo ponuditi formatiranje memorijske kartice, međutim, navedenom radnjom se gubi sav prisutan sadržaj na istoj.

Saveti za bolju autonomiju baterije

7. Kako proveriti šta troši bateriju telefona/tableta

Možda Vam se baterija prebrzo troši, a možda Vas jednostavno zanima koji deo Vašeg android sistema najviše troši Vašu bateriju. To možete proveriti ovako:

  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg android uređaja
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite "O telefonu” (About phone)
  • izaberite "Baterija” (Battery)

Na sledećem ekranu imate detaljan pregled rada i potrošnje Vaše baterije. Vaš android Vam ovdje prikazuje kada ste telefon isključili sa punjača, tj. koliko dugo radi na bateriji, te koji deo sistema bateriju najviše troši i koliko.

Kod određenih android modela, ovdje takođe imate detaljan vremenski pregled kada je koji deo bateriju trošio i koliko, u toku dana.

Informacija koju morate da znate je da su najveći potrošači baterije:

  • jačina osvetljenja displeja
  • 3G mreža
  • wi-fi konekcija

8. Kako podesiti jačinu osvetljenja displeja

Bez obzira da li se radi o LCD, Super-LCD, Amoled ili Super-AMOLED tehnologiji, sigurni smo da Vaš android ima brilijantan displej. Ali taj displej nije brilijantnan pod svim uslovima – npr. ako ste na suncu, često se desi da jedva vidite sliku na Vašem ekranu. Ako želite da podesite jačinu Vašeg displeja, možete to učiniti ovako:

  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg androida
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite displej, (Display)
  • kliknite na "Osvetljenje” (Brightness)

Sada možete izabrati nekoliko varijanti:

  • ako postoji ta opcija, izaberite "Automatsko osvetljenje” – tada će Vaš android sam odabrati koliko da pojača, odnosno smanji jačinu displeja, u zavisnosti da li se nalazite unutra ili vani, tj. da li se android nalazi na jakom svetlu ili u mraku
  • ako "Automatsko osvetljenje” ne postoji na Vašem androidu ili Vi ne želite tu opciju, onda ovde možete "ručno” odrediti kojom jačinom će biti osvetljen Vaš android

9. Kako uključiti ili isključiti mobilni internet na mom android uređaju

Nekada ne želite da Vaš android pristupa mobilnom internetu, bilo to iz finansijskih razloga, da Vam ne troši novac, ili iz praktičnih, kako bi, na primer, uštedeli bateriju, jer znate da Vam neće trebati mobilni internet.

Na ovaj način uključujete i isključujete mobilni internet na Vašem androidu:

  • kliknite na "Meni” dugme izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite "Bežično i mreža” (Wireless and network)
  • onda izaberite "Mobilne mreže” (Mobile networks)
  • tu imate postavku koja se zove "Koristi paketne podatke” (Use packet data)

Ako je ta postavka označena, onda Vaš android može pristupati mobilnom internetu. Ako ne želite da Vaš andropid ima pristup 3G-u, uklonite kvakicu, i Vaš telefon neće pristupati mobilnom internetu. Naravno, na isti način, tj. ponovnim stavljanjem kvakice ćete obezbjediti da Vaš android može pristupiti mobilnom internet

Ukoliko nameravate da putujete u instranstvo, a ne želite da napravite sebi dodatne troškove usled korišćenja internet saobraćaja, dovoljno je da u istom folderu podešavanja isključite opciju "Podaci u roamingu” (Data roaming)

Saveti za optimizaciju rada telefona

10.Kako rasteretiti internu memoriju uredjaja

Verovatno ste primetili da Vam telefon nekada ne odgovara uvek na zadate komande ili to sto ste hteli da pokrenete ima zadrsku/kašnjenje sa pokretanjem. Uzrok je nedostatak radne memorije telefona. Posledica nedostatka radne memorije telefona se manifestuje kao usporenost u radu. Čak dolazi i do problema da telefon postane neoperativan do te mere da je jedino resenje skidanje baterije I ponovno pokretanje/paljenje uredjaja.

Za neometan rad telefona potrebno je sve aplikacije koje se instaliraju prebaciti na MMC (ukoliko uredjaj to dozvoljava, jer postoje pojedine aplikacije koje moraju biti rezidentne u radnoj memoriji uredjaja), isto tako brisati povremeno "cash” memoriju. Za aplikacije koje je moguce prebaciti na MMC, postoje programi na Google play koji vam u potunosti olaksavaju i automatizuju procese. Telefoni se medusobno razlikuju po svom hardveru tako da nije pravilo da svaki telefon na trzistu radi isto.

Preporuka servisa je da se svaki smartphone/tablet restartuje na nedeljnom nivou (isključite, a zatim uključite uredjaj).

11. Kako izbrisati sve podatke i vratiti android u fabričko stanje

Često se desi da želite da formatirate Vaš telefon, obrišete sve podatke i da ga vratite u fabričko stanje. Možda želite da poklonite ili prodate Vaš android, pa ga iz tog razloga želite formatirati. A možda ste, nakon izvesnog vremena, instalirali previše aplikacija i nasnimali svega i svačega, uredjaj je izgubio u brzini rada i jednostavno želite nov početak sa Vašim androidom.

U svakom slučaju, Android OS nudi jednostavan način kako da celi sistem vratite u prvobitno, tj. fabričko stanje. Taj proces će izbrisati sve aplikacije i sve podatke koje ste uneli/instalirali na Vašem androidu. Isto tako će izbrisati i sve datoteke koje imate na mobilnom uredjaju ili tabletu.

Pre nego što ovo učinite, preporučljivo je da, ako je imate, izvadite Vašu memorijsku karticu iz aparata. Naravno ako želite da se izbrišu podaci sa mem. kartice, ostavite je.

Napokon, kada ste spremni za formatiranje, razmislite još jednom, pošto nema povrata, i učinite sledeće:

  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg androida
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite "Privatnost” (Privacy)
  • kliknite na "Vraćanje fabrickih postavki” (Factory Data Reset)

Na sledećem ekranu, u zavisnosti da li imate mem. karticu ili ne, biće Vam ponuđeno da izbrišete i nju.

12. Biranje mrežnog režima rada (3G <> GSM/2G)

Dešava Vam se da prilikom korišćenja uređaja, u pojedinim trenucima imate slabiju čujnost ili možda prekide u razgovoru. Moguć uzrok problema je automatsko prebacivanje uređaja sa 3G na GSM mrežu. Opcija je postavljena kao fabričko podešavanja, a preporuka je da se izbor mreže vrši po potrebi I to :

  • ukoliko Vam je potreban brz prenos podataka/korišćenje interneta – koristite 3G mrežni mod
  • ukoliko Vam se korišćenje uredjaja svodi na telefonski razgovor I slanje SMS – koristite GSM (2G) mrežni mod
  • izbor mrežnog moda se vrši na sledeći način:
  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg androida
  • izaberite "Postavke” (Settings) izaberite "Više” (More)
  • izaberite "Mobilne mreže” (Mobile networks)
  • izaberite mrežni mod koji Vam je neophodan

13. Kompatibilnost SIM kartice sa uredjajem koji koristite

Ukoliko se prvi put susrećete sa Android telefonom, neophodno je da znate da svi uredjaji novije generacije koriste SIM kartice koje se napajaju naponom od 3V.

Ukoliko ipak nastavite da koristite SIM karticu sa napajenjem na 5V, velika verovatnoća je da ćete imati odredjenih problema u radu uredjaja (u potpunosti ili periodično). Simptomatični kvarovi koji nastaju usled ovakve nekomplatibilnosti su:

  • uredjaj ne šalje/ne prima poruke
  • uredjaj ne može da ostvari poziv
  • uredjaj ne može da pristupi imeniku (ukoliko su podaci smešteni na SIM kartici)
  • Kontakti
MESC - Mobis Electronic Servisni Centar d.o.o. - Servis i logistika za mobilne tehnologije

MESC - Mobis Electronic Servisni Centar d.o.o.Servis i logistika za mobilne tehnologije

  • RADNO VREME:: Ponedeljak-petak: Prijem 09:00h – 18:00h
  • Adresa: Bulevar Mihajla Pupina 117, 11070 Novi Beograd - Srbija
  • Tel: 011/31 33 314 , 011/31 92 295 , 062/82 62 077
  • E-mail: servisnicentar@mesc.rs

Pošaljite upit

  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/ALCATEL new logo 120.jpg
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/LG-SR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/Huawei-SR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/Screen-Shot-2013-02-26-at-7.19.48-PM.png
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/Telenor-SR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/vipmobile-SR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/mts-telekom-SR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/handy-SR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.rs/Repository/Banners/Prestigio.jpg
  • Wiko